Om Badmintonklubben af 1937

Badmintonklubben af 1937 (BC37)
Strandlodsvej 69
2300 København S

CVR: 3298 9918

Kontakt

Hvem du skal kontakte i klubben, kommer an på hvad din henvendelse drejer sig om:

Ungdomsafdelingen

Tager sig af alle henvendelser der handler om børn og unge under 18 i klubben (inkl. ungdomsspilleres deltagelse på seniortræninger) – se under For børn og unge for flere detaljer.
ungdom@bc37.dk

Seniorafdelingen

Tager sig af alt vedrørende klubbens seniortræninger og dem der spiller på dem, inklusive Voksenfjer for nybegyndere – se under For voksne for flere detaljer.
su@bc37.dk

Senior+-afdelingen (veteran)

Tager sig af klubbens træninger for medlemmer over 40, både den regulære senior+-træning onsdag aften og formiddagsbadminton for 60+ – se under Senior 40+ og Senior 60+ for flere detaljer.
veteran@bc37.dk

Leje af baner

Hvis du ønsker at leje en bane i hallen for en hel sæson ad gangen, skal du kontakte vores baneudlejer – se under Leje af baner for flere detaljer.
baneleje@bc37.dk

Kontingentadministration

Hvis du har spørgsmål til dit kontingent, f.eks. ønsker at melde dig passiv eller aktiv, ikke har fået fratrukket studierabat e.l., så skriv til vores kontingentadministrator.
kontingent@bc37.dk

Andet

For henvendelser der ikke falder ind under nogen af ovenstående kategorier, skriv til info@bc37.dk.

Klubbens historie

BC37, dengang Badminton Clubben af 1937 - B.C. 37, blev stiftet den 24. september 1937 med Rasmus Christensen og Uffe Holm som initiativtagere. I nævnte rækkefølge blev disse to herrer klubbens første formand og kasserer.

Klubbens medlemmer startede med at spille i hallen på Øresundsvejen skole, men allerede i 1938 fik klubben tider et par gange om ugen i en nyopført hal i Sundby Idrætspark på Englandsvej.

Helt fra klubbens spæde start har deltagelse i holdturnering og turneringer mellem klubber været et omdrejningspunkt for klubbens aktivitet. Det er klubbens ånd, at medlemmerne deltager i konkurrence, samtidigt med at det sociale samvær og den noble opførsel på og udenfor banen aldrig glemmes.

I 1960 blev etableret en byggefond som investerede i obligationer, og der blev sparet op til at bygge egen hal. Badmintonhallen på Strandlodsvej blev rejst i 1977, og har lige siden været hjemsted for badmintonklubben.