BC37 hjælper Badminton Danmark med uddannelse
Badminton Danmark har igen i år spurgt BC37 om en kærlig hånd til at uddanne det næste hold af talenttrænere
Succesen gentages: BC37-talenter på gulvet i Idrættens Hus
For andet år i træk var BC37 Amager flot repræsenteret i weekenden, da 10 af vores udvalgte ungdomsspillere fik en helt særlig oplevelse. De var nemlig inviteret til Idrættens Hus i Brøndby for at agere træningsgruppe for talenttrænere fra hele landet.
De intensive timer på banen fandt sted i Anja Andersen Hallen – de selvsamme rammer, som det danske landshold benytter i deres daglige træning – under kyndig vejledning fra nogle af de stærkeste kapaciteter i dansk badminton.
Masser af sparring og skræddersyede forløb
Som undervisere og mentorer stod Badminton Danmarks uddannelseschef, Ulrik Jansen, og U17-/U19-landstræner, Frank Larsen, klar til at guide de kommende talenttrænere igennem den praksisnære udvikling.
Vores spillere blev inddelt i mindre grupper og var på banen i 2 x 50 minutter. Her mødte de topmotiverede trænere, som på forhånd havde skræddersyet specifikke forløb målrettet de enkelte grupper. Undervejs blev der justeret og givet værdifuld feedback i tæt sparring mellem både undervisere, trænere og spillere.
Vi er utroligt stolte af at have så engagerede og dygtige unge spillere i klubben, som igen i år havde lyst til at bruge deres weekend på at hjælpe med at uddanne landets fremtidige trænerkorps.
Der skal lyde en stor tak til uddannelseschef Ulrik Jansen for endnu en gang at give os denne unikke mulighed.
Vi glæder os allerede til, at denne stærke tradition fortsætter i fremtiden!